Missä museossa kannattaa vierailla tänä viikonloppuna?

Jos etsit mahdollisuutta kokea Suomen rikasta kulttuuri- ja historiaperintöä, niin Suomen kansallismuseo Helsingissä on ehdottomasti vierailun arvoinen kohde tänä viikonloppuna.

Sijaiten Helsingin sydämessä, museo perustettiin vuonna 1916 tavoitteenaan säilyttää ja esitellä Suomen kulttuurihistoriaa. Museon vaikuttava kokoelma sisältää yli 200 000 esinettä, jotka kertovat maan historiasta aina esihistoriallisilta ajoilta nykypäivään asti.

Kansallismuseo Helsinki

Yksi museon pääkohteista on näyttely ”Suomen tarina”, joka vie vierailijat matkalle Suomen historiaan esihistoriallisista ajoista aina itsenäisyyden ajasta nykypäivään asti. Näyttelyssä on esillä laaja valikoima esineitä, kuten kivikautisia aseita, keskiaikaisia ​​käsikirjoituksia ja moderneja taide-esineitä.

Museossa on myös erilaisia väliaikaisia ​​näyttelyitä, jotka tarjoavat mahdollisuuden tutustua tarkemmin Suomen kulttuurin eri puoliin. Lisäksi museossa on kahvila, joka tarjoilee perinteisiä suomalaisia herkkuja.

Suomen kansallismuseo tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden tutustua Suomen historiaan ja kulttuuriin yhdessä paikassa. Se on loistava paikka viettää viikonloppua oppien samalla jotain uutta ja mielenkiintoista.

Teemat

Sosiaalinen