Turun linnan museo

Turun linna on yksi Suomen merkittävimmistä historiallisista linnoituksista. Se sijaitsee Turun kaupungin keskustassa Aurajoen rannalla. Linna on rakennettu 1200-luvun lopulla, ja se on toiminut muun muassa Suomen hallitsijoiden ja hallinnon keskuksena, vankilana ja museona. Nykyään Turun linna on yksi Suomen suosituimmista matkailukohteista, jossa voi tutustua Suomen historiaan ja linnoitustekniikan kehitykseen.

Turun linnan museo on perustettu vuonna 1881, ja se on yksi Suomen vanhimmista museoista. Museossa voi tutustua Turun linnan historiaan sekä Suomen keskiaikaiseen elämään ja kulttuuriin. Museon kokoelmissa on muun muassa aseita, vaatteita, kirjoja, koruja, taidetta ja arkeologisia löytöjä.

Turun linnan museo

Turun linnan museossa on useita näyttelyitä, jotka kertovat linnoituksen historiasta ja Suomen keskiajan elämästä. Näyttelyissä voi tutustua muun muassa linnoituksen arkkitehtuuriin, linnoituksessa asuneiden ihmisten elämään ja työhön sekä Suomen keskiaikaisiin uskomuksiin ja tapoihin. Museossa on myös useita interaktiivisia elementtejä, kuten kokeellisia työpajoja ja historiallisia pukukokeiluja.

Turun linnan museossa järjestetään myös erilaisia tapahtumia ja näyttelyitä ympäri vuoden. Esimerkiksi kesäisin museossa on erilaisia keskiaikaisia tapahtumia, kuten turnajaisia ja keskiaikaisia markkinoita. Museon vieressä sijaitsevassa linnanpuistossa voi myös viettää aikaa piknikillä tai ihailla joen maisemia.

Turun linnan museo on avoinna ympäri vuoden, ja sinne pääsee helposti esimerkiksi kävellen Turun keskustasta. Museossa on myös opastettuja kierroksia useilla eri kielillä, ja sinne voi ostaa lipun etukäteen verkkokaupasta tai paikan päältä. Turun linnan museo on ehdoton vierailukohde kaikille, jotka ovat kiinnostuneita Suomen historiasta ja kulttuurista.

Aukioloajat ja hinnat | Turku.fi