Suomenlinnan museo

Suomenlinnan museo sijaitsee Suomenlinnan merilinnoituksessa Helsingin edustalla. Museo esittelee Suomenlinnan historiaa ja sen rakentamista sekä linnoituksen arkea ja elämää eri aikakausina.

Museossa on nähtävillä esineitä, dokumentteja ja kuvia, jotka kertovat linnoituksen historiasta ja sen merkityksestä Suomen puolustukselle. Lisäksi museossa on vaihtuvia näyttelyitä, joissa käsitellään eri aiheita Suomenlinnan historiasta.

Suomenlinnan museo

Suomenlinnan museon verkkosivuilta löytyy tarkempaa tietoa museosta, sen näyttelyistä ja aukioloajoista, sekä palveluista ja tapahtumista. Sivuilta löytyy myös tietoa Suomenlinnan linnoituksen historiasta, sen rakenteista ja puolustusjärjestelmästä, sekä linnoituksen nykypäivästä ja sen tarjoamista palveluista.

Alla on linkki Suomenlinnan museon virallisille verkkosivuille:

Suomenlinna-museo – Suomenlinnan viralliset sivut

Teemat