Pohjois-Pohjanmaan museo

Pohjois-Pohjanmaan museo on yksi Oulun merkittävimmistä kulttuurihistoriallisista kohteista. Museo sijaitsee Oulun keskustassa Ainolanpuistossa ja sen kokoelmat kattavat laajan kirjon alueen kulttuurihistoriaa ja nykytaidetta.

Pohjois-Pohjanmaan museon kokoelmat sisältävät esineitä ja dokumentteja alueen historiasta, perinteisistä käsitöistä, maataloudesta ja käsityöläisammateista. Museon näyttelyt kattavat myös nykytaiteen teoksia, joiden aiheet ja tekniikat vaihtelevat valokuvista ja videotaiteesta installaatioihin ja veistoksiin.

Pohjois-Pohjanmaan museo

Pohjois-Pohjanmaan museon verkkosivuilta löytyy tarkempaa tietoa museosta, sen näyttelyistä ja aukioloajoista, sekä palveluista ja tapahtumista. Sivuilta löytyy myös tietoa alueen historiasta ja kulttuuriperinnöstä, sekä erilaisia oppimateriaaleja, kuten opetusvideoita ja opastettuja kierroksia.

Alla on linkki Pohjois-Pohjanmaan museon virallisille verkkosivuille:

Pohjois-Pohjanmaan museo – Museo- ja tiedekeskus Luuppi – Oulun kaupunki (ouka.fi)