Vilket museum är bäst att besöka med barn?

Finland har många fantastiska museer som är perfekta för barnfamiljer. Här är några rekommendationer:

museum.fi
  1. Toy Museum Hevosenkenkä: Detta museum ligger i Helsingfors och erbjuder en översikt över leksakernas historia. Det erbjuder barn ett brett utbud av aktiviteter, inklusive lek och hantverk.
  2. Vanda stadsmuseum: Vanda stadsmuseum ligger nära Helsingfors och erbjuder interaktiva utställningar och aktiviteter för barn. Museets teman omfattar Vandas historia, natur och kultur.
  3. Nationalmuseum: Nationalmuseet ligger i centrala Helsingfors och är ett utmärkt val för familjer med barn. Museet har många utställningar och aktiviteter om Finlands historia och kultur. Det finns också workshops och evenemang för barn.
  4. Tampere Vapriikki: Tampere Vapriikki är ett mångsidigt museum som erbjuder utställningar och aktiviteter om en mängd olika ämnen. Barnens favoriter är dockmuseet, postmuseet och leksaksmuseet.
  5. Naturhistoriska museet: Naturhistoriska museet vid Helsingfors universitet ger barnen möjlighet att lära sig om djur, växter och stenmaterial. Museet har en mångsidig samling som täcker alla aspekter av livet.

Länkarna går till de nämnda museernas webbplatser, där du kan hitta information om deras utställningar, öppettider och inträdesavgifter.